Na łamach naszego serwisu ślubnego często poruszam tematy dotyczące samych kreacji i marek oraz porównań sukni poszczególnych producentów od strony technicznej. Dzisiaj zamierzam opublikować pierwszy artykuł całkowicie odchodzący od tekstyliów ślubnych. Jako że sam prowadzę salon mody ślubnej i zderzyłem się z koniecznością zainwestowania w technologię zamierzam podzielić się z czytelnikami naszego portalu z moimi spostrzeżeniami. Jeżeli chodzi o technologię chodzi konkretnie o stronę internetową dla mojego salonu z sukniami ślubnymi.
Przyszedł czas by biznes wszedł do sieci internetowej. Klienci nie raz pytali się o stronę internetową by móc obejrzeć asortyment znajdujący się w naszym salonie. Wstyd przyznać się ale do dziś tej strony jeszcze nie ma, jest na finalnym etapie produkcji ale na typ etapie powinna być już lata temu. Z ogromnym opóźnieniem ale jednak. Stworzenie serwisu internetowego nie jest wcale takie proste, oczywiście nie chodzi tutaj o samo w sobie zaprojektowanie i zaprogramowanie witryny internetowej bo to jest jeszcze większe science fiction, chodzi mi raczej o samo znalezienie wykonawcy.
Na rynku Polskim jest ich wielu. Rozstrzał cenowy dla tej samej specyfikacji to około dwadzieścia tysięcy złotych. Wyobrażacie to sobie? Do tego dochodzi jakość. Zaglądając na poszczególne portfolio zauważyłem że wykonawcy diametralnie różnią się stylem, poczuciem estetyki i umiejętnościami i wcale to nie przekłada się na cenę. Niskiej jakości wizualnie strony internetowe potrafią być znacznie droższe od tych atrakcyjnych.
Koniec końców zdecydowałem się na współpracę z jedną firmą. Jedną z 56 do których wysłałem zapytanie, wiem – poniosło mnie. Mogłem się ograniczyć do 10 bo firma którą wybrała była w pierwszej dziesiątce, które znalazłem. Dzisiaj mogę wam ją z czystym sumieniem polecić – zwie się Design Cart. Wybór padł właśnie na tą z kilku powodów. Portfolio jest bogate w ciekawe projekty, cena był również atrakcyjna ale najważniejsze było dla mnie to że agencja ta miała w portfolio najwięcej pozycji związanych z branżą ślubną. Rozpoczęliśmy więc pracę.
Wymieniłem z firmą wiele maili związanych z funkcjonalnością strony internetowej, która nie wiadomo kiedy zamieniła się w sklep internetowych. Tak jakoś wyszło. Początkowo miała być to strona internetowa. Miała zawierać informacje o firmie, galerię i dane kontaktowe. Z początku wydawało mi się to wystarczające. Dopiero gdy zaczęliśmy omawiać korzyści z bardziej zaawansowanych rozwiązań, spojrzenie na projekt zaczęło mi się zmieniać. Możesz mieć na stronie internetowej galerię sukni ślubnych, którą każdy może obejrzeć, a możesz mieć też katalog produktów, gdzie każda suknia będzie miała własną galerię, dzięki czemu jesteś w stanie klientowi lepiej ją przedstawić. Katalog produktów pozwala na kontakt z klienta z Tobą ze karty konkretnej sukni. Wdrożenie funkcji listy życie jest kolejnym ukłonem w stronę klienta. Jak to wygląda w praktyce. Klient wchodzi na stronę internetową zaznacza produkty ulubione i gotową ich listą przychodzi do salony ślubnego. Organizuje to pracę i mi i klientowi.
W przypadku salonu ślubnego można iść jeszcze dalej. Kolejnym krokiem po katalogu produktu jest przeniesienie się na sklep internetowy. Sklep internetowy to rozbudowany katalog produktów z możliwością dokonania płatności. Jeżeli chodzi o ten pomysł to szczerze przyznam że byłem jego przeciwnikiem. Wszak suknia ślubna to nie byle bluzka gdzie ważny jest jeden rozmiar i sprawa załatwiona, a szczerze powiedziawszy nie widziałem sklepu o funkcjonalności jaka była by zadowalająca przy sprzedaż. Długo wymieniałem się agencją mailami. Finalnie wybraliśmy rozwiązanie kupna sukni online. Karta produktów ma zostać przerobiona tak by podawać wszystkie rozmiary. Możliwe jest kupno sukni do przerobienia, tutaj zostanie zaprojektowany specjalny formularz w którym użytkownik poda wszystkie swoje rozmiary. W sklepie zostanie dodana również inna funkcja przez którą spodobał się mi sam katalog internetowy. Klient zainteresowany suknią nie musi kupować sukni, może umówić się na wizytę w salonie w celu jej przymierzenia.
Sklep internetowy wymaga znacznie większej dokładności, choćby przy wprowadzaniu wymiary sukien. Tu nie ma miejsca na pomyłki. Sklep internetowy jednak zaczyna brać czynny udział w obsłudze klienta i wypracowywaniu zysku w salonie mody ślubnej. Może pełnić funkcję strony internetowej, katalogu sukni ślubnych lub sklepu. Tak naprawdę jaką funkcję spełni serwis internetowy zależy od tego jak użytkownik go użyje.