Co zrobić, jeśli nie jesteście zadowoleni z usług jednego z podwykonawców ślubnych?

Większość podwykonawców ślubnych jest wybierana przez Pary Młode nie tylko ze względu na cenę ale i polecenia oraz rekomendacje - czy to innych osób z branży, czy Par Młodych, które z nimi współpracowały podczas przygotowań do swojego ślubu i wesela. Mimo dokładnego researchu, sprawdzenia opinii i przeanalizowania różnych możliwości, czasami może zdarzyć się sytuacja, kiedy współpraca z wybranym podwykonawcą ślubnym nie układa się tak, jak powinna a Para Młoda jest niezadowolona z jego usług oraz sposobu komunikacji. Co można zrobić w takiej sytuacji? Jak się zachować? Porozmawiać? Zerwać umowę? A może wystawić negatywną opinię? Przede wszystkim, należy zachować zimną krew i podejść do sprawy na chłodno. Jak poradzić sobie z usługodawcą weselnym,  z którego pracy jesteście niezadowoleni? Podpowiadamy!

ślub wesele para młoda podwykonawcy ślubni usługodawcy ślubni porady inspriacje 2022 2021

Krok 1. Jasno przedstawcie swoje oczekiwania względem waszej współpracy

Pracę nad organizacją ślubu i wesela z wybranym usługodawcą najlepiej jest zaczynać od szczerej rozmowy, podczas której klarownie opowiecie o swoich marzeniach oraz oczekiwaniach względem wykonanej przez niego pracy. Następnie, poproście o podobną formę przedstawienia procesu pracy danego podwykonawcy - jeśli nie jesteście czegoś pewni lub coś nie jest dla was jasne, poproście o doprecyzowanie i wytłumaczenie pracy krok po kroku. Im bardziej szczegółowe i jasne omówienie działań, tym łatwiej jest później wyjaśnić ewentualne zmiany lub pojawiające się niedomówienia w trakcie organizacji ślubu i wesela. Wiedząc, jak pracuje dany podwykonawca, od początku będziecie wiedzieli, co, kiedy i w jakiej kolejności zostanie wykonane. Jeśli coś pójdzie nie tak, czas realizacji usługi się wydłuży lub część z niej zostanie niezrealizowana - znacznie łatwiej będzie wam wyegzekwować dotrzymanie warunków umowy.

Krok 2. Komunikujcie się i wyrażajcie swoje opinie 

Na każdym etapie współpracy jest możliwość jej rozwiązania - oczywiście, na określonych w umowie, którą podpisaliście z danym podwykonawcą ślubnym, warunkach - jeśli współpraca nie układa się już na samym początku lub mijacie się w swoich oczekiwaniach, lepiej jest rozwiązać ją polubownie już na początku. Jeśli jednak niezadowolenie dotyczy stosunkowo błahych elementów współpracy, czasami wystarczy po prostu szczera rozmowa i poinformowanie danego usługodawcy ślubnego o waszych zastrzeżeniach i uwagach. Być może wasze oczekiwania nie były jasno sprecyzowane lub w ostatniej chwili zmieniliście część ustaleń, powodując zamieszanie i stwarzając okazję do pomyłek? Nie zawsze należy od razu zrywać umowę i szukać kogoś innego, natomiast zawsze wszelkie uwagi warto przekazać i omówić z danym podwykonawcą. 

Krok 3. Nie nastawiajcie się (od razu) negatywnie do podwykonawcy 

Jeśli w którymś momencie współpracy z wybranym podwykonawcą ślubnym pojawia się zgrzyt i czujecie się nieusatysfakcjonowani z obsługi was jako klienta, nie nastawiajcie się od razu wrogo wobec danego usługodawcy, spróbujcie zachować pozytywną postawę i porozmawiać z nim o swoich obawach. Każdy usługodawca jest tylko człowiekiem, każdemu z nas zdarzają się pomyłki, czasami również opóźnienia w wykonaniu usługi, które bywają niezamierzone i są całkowicie niezależne od niego. Zdarza się wszystkim - nawet tym osobą, które są uważane za najlepsze i najbardziej popularne w branży. W sezonie ślubnym, każdy z podwykonawców ma co najmniej kilkadziesiąt Par Młodych, które zatrudniają go do pracy przy ich weselu, zdarza się, że nie zdążą odpisać wam wiadomość w czasie, w którym deklarują lub nie oddzwonią zaraz po waszym nieodebranym telefonie. W takiej sytuacji, warto zaufać im nieco i zamiast dzwonić kilka razy w odstępie kilku minut, irytując się brakiem odpowiedzi - napisać wiadomość e-mail z przypomnieniem i prośbą o kontakt. 

Krok 4. Jeśli coś poszło nie tak - powiedzcie, jak podwykonawca może naprawić sytuację

Błędy się zdarzają - nawet tym najlepszym. Niby wszyscy o tym wiemy ale kiedy przychodzi do organizacji najważniejszego dnia w życiu Pary Młodej, zdarza się, że czasami nawet błahe sprawy urastają do rangi wielkich problemów, a poważne zaniedbania stawiają całą współpracę na ostrzu noża. Co zrobić w sytuacji, jeśli nie jesteście usatysfakcjonowani współpracą z danym podwykonawcą, kontakt pozostawia wiele do życzenia ale jeszcze widzicie nadzieję na naprawienie tej relacji? Jasno postawcie sprawę i przedstawcie usługodawcy wasze oczekiwania - niezależnie od tego, czy oczekujecie zwykłego "przepraszam", rekompensaty finansowej, rabatu czy rozwiązania umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów, powiedzcie o tym waszemu podwykonawcy ślubnemu. Konstruktywną rozmową poparta solidnymi argumentami zawsze zdziałacie o wiele więcej, niż dając upust swojej (słusznej) frustracji, krzycząc przez telefon lub wysyłając maila obrażającego podwykonawcę. Zawsze rekomendujemy próbę polubownego rozwiązania sytuacji, nim przejdziecie do ataku - spokojem można naprawić naprawdę wiele relacji, dlatego warto starać się opanować i jasno wyrażać swoje zdanie oraz oczekiwania.

Krok 5. Wystawienie negatywnej opinii i recenzji zostawcie na sam koniec

Mimo prób polubownego rozwiązania problemów nie możecie skontaktować się z podwykonawcą lub nie jesteście w stanie osiągnąć konsensusu w patowej sytuacji? Cóż, zdarza się i tak - w każdej branży trafiają się niekompetentne osoby, z którymi trudno jest się dogadać, również wśród podwykonawców ślubnych. Jeśli nie udało wam się rozwiązać umowy o współpracy z winy zaniedbań usługodawcy lub ten utrudnia wam jej rozwiązanie, przeciąga zwrot zaliczki i nie widzicie jakiejkolwiek nadziei na pozytywny finał sprawy, śmiało możecie ostrzec inne Pary Młode przed zatrudnieniem takiej osoby.  Ważne jest, abyście pamiętali o tym, że w dzisiejszych czasach, opinie pozostawiane w sieci i na social mediach są często znacznie skuteczniejszą reklamą usług, niż jej płatne formy - wystawiając negatywną opinię, pamiętajcie o tym aby była ona rzetelna i zgodna z prawdą - jeśli nie macie sobie nic do zarzucenia i wszystkie zaniedbania są naprawdę rażące i wynikają wyłącznie z winy podwykonawcy - negatywna opinia nie powinna go zaskoczyć a dla innych Par zainteresowanych jego usługami będzie ona stanowić ostrzeżenie. 

 

 

Materiał przygotowany przez: Redakcja abcslubu.pl

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj