1.
Dobrym pomysłem na początek jest kupienie specjalne przeznaczonego do tego celu grubego zeszytu w formacie A4. Podziel zeszyt na poszczególne sekcje na przykład: planowany budżet, przygotowania do ceremonii, goście, miejsce na przyjęcie weselne, menu, suknie i dodatki, muzyka, dekoracje kwiatowe. Wszystko, co tu wpiszesz lub wkleisz, w swoim czasie może okazać się niezwykle ważne
2.
Pomysł goni pomysł... Może jesteś typem Panny Młodej, która od dawna ma w głowie zaplanowany ślub, a może planowanie dla Ciebie nic nie znaczy i chcesz po prostu teraz na szybko wszystko zorganizować. Tak czy inaczej, jest to etap, w którym liczy się każdy pomysł! Zobaczysz piękną sukienkę w czasopiśmie, wydrzyj stronę i wklej do zeszytu. Usłyszysz o świetnym fotografie, zapisz jego telefon do zeszytu. Spodoba Ci się jakaś potrawa na przyjęcie, wklej ją do zeszytu. Baw się tym. Każda uwaga, reklama czy Twoja uwaga wpisana do zeszytu jest ważna.
3.
Skup się. Teraz, gdy Twój zeszyt wypełniony jest wycinkami i notatkami, nadszedł czas, aby zredukować liczbę pomysłów. Zadaj sobie pytanie, czego naprawdę chcesz. Jeśli możesz, zawęź każdą kategorię do trzech lub czterech opcji. Umów się na spotkanie w Hotelu Jabłoń i omów wstępnie swoje przyjęcie – zobacz sale, porozmawiaj o menu i cenie. Idź do sklepu albo na naszą Galę ślubną, zobacz ile kosztuje Twoja wymarzona suknia. Skontaktuj się i umów się na spotkanie z poleconymi firmami od zaproszeń, muzyki czy dekoracji kwiatowych.
4.
Nadszedł czas na zaplanowanie budżetu. Nie przypominałam o tym wcześniej, gdyż ciężko jest zaplanować budżet bez informacji, co ile konkretnie kosztuje. Więc teraz, po spotkaniu z ludźmi, uzbrojona w niezbędną wiedzę co do cen oraz do tego, co jest ważne a co mniej, możesz spokojnie policzyć i porównać faktyczne koszty z budżetem na to przeznaczonym.
5.
Idź do przodu! Gdy już raz podjęłaś decyzję na przykład co do rodzaju zaproszeń, trzymaj się tej decyzji! Nie zaprzątaj sobie więcej głowy rzeczami, o których już raz zdecydowałaś! Przed Tobą kolejne wyzwania i decyzje…
6.
Albo zdaj się na zespół Jabłoni… Jeśli organizacja ślubu jest dla Ciebie zbyt stresująca, wynajmij nas jako koordynatora Twojego ślubu… Dla nas będzie to zaszczyt i przyjemność zorganizować ten wyjątkowy dzień na wyjątkowy sposób!
Tekst i fot. Hotel Jabłoń