Nie ma wątpliwości, że właściwie dobrana papeteria pomaga stworzyć klimat wesela i jest uzupełnieniem dekoracji. Ba! Jest integralną częścią dekoracji weselnej. Pamiętajcie zatem o tym, aby dobrać ją w sposób przemyślany.
Papeterię możemy sklasyfikować w dwóch grupach: dodatki praktyczne oraz dodatki dekoracyjne.
Coś praktycznego
Elementami papeterii praktycznej jest wszystko to, co pełni konkretną funkcję. Oprócz walorów estetycznych pomoże w sprawnym przebiegu wesela.
Plan stołów - to właśnie on skieruje gości do właściwych miejsc przy stole i pozwoli uniknąć zamieszania. Jest niemalże "must have" dzisiejszych przyjęć. Zachęcamy do tego, aby był spójny kompozycyjnie z dekoracją sali.
Nasza rada: pamiętajcie aby, rozmiar planu stołów był dopasowany do ilości osób na przyjęciu. Pełni on głównie praktyczną funkcję i dlatego na pierwszym miejscu powinna być jego czytelność i rozmiar, który tym razem ma znaczenie. To przy nim zgromadzi się dużo osób, plansza zatem nie powinna być zbyt mała, najlepszy rozmiar - 70x100 cm.
Numerki na stoły mogą przyjmować przeróżną formę: papierowe, w ramkach, ze styroduru, drewniane, włożone w kwiaty, w formie nazw np. miast.
Winietki - roli karteczki z imieniem i nazwiskiem położonej przy nakryciu chyba tłumaczyć nie trzeba ;) Ale możemy Was zachęcić... do poszukania fajnej formy dla niej. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie winietki razem z prezencikiem dla gości, np. woreczkiem z pysznymi kolorowymi karmelkami.
Menu często niedoceniane a jakże przydatne. Wystarczy nawet jedno menu na stolik (lub na kilka osób), aby goście dowiedzieli się jakie przysmaki kulinarne czekają na nich.
Nasza rada: w menu warto podać orientacyjne godziny posiłków oraz przygotować wersję dla wegetarian.
Karta drinków - jeśli mamy barmana na weselu dobrze zatroszczyć się o spis drinków, które goście mogą zamówić. Innym wariantem takiej karty może być książeczka z przepisami na drinki- idealne rozwiązanie, jeśli koszt wynajęcia barmana jest dla Was za wysoki, ale chcecie na własną rękę skompletować barek, aby goście sami mogli zrobić sobie drinka. Świetna zabawa!
Informator - tak, tak dobrze przeczytaliście. Taki informator może być rozszerzeniem do menu lub menu może wchodzić w skład informatora. Powinien zawierać: np. informacje gdzie można znaleźć księgę gości, godzinę zdjęć grupowych, informacje o transporcie, informacje o animatorce dla dzieci.
Podziękowania dla rodziców stanowią wzruszającą pamiątkę z dnia ślubu i wesela ukochanych dzieci. Nasza rada: bardzo modne i efektowne są plakaty w ramach.
Księga gości - wspaniała pamiątka wypełniona ciepłymi życzeniami dla Was.
Nasza rada: księga gości może przybierać różne formy, ale niezależnie jaką wybierzecie, goście muszą mieć do księgi łatwy dostęp. Nie może być wciśnięta w kąt sali, bo nikt jej nie znajdzie. Dobrze, aby np. w menu lub informatorze była o niej informacja. Możecie poprosić też zespół lub świadków, aby dyskretnie przypominali, że można wpisać się do takiej księgi... to ważne... chyba nie chcecie żeby była pusta ;-)
Pudełko na koperty, ono przyda Wam się tuż po ślubie, w momencie składania życzeń i przyjmowania prezentów. Idealne i wygodne miejsce na koperty ;-)
Coś pięknego
Wymienione niżej dodatki pomogą Wam w dopieszczeniu klimatu przyjęcia na tip top. Małe niepozorne, a cieszą oko. Diabeł tkwi przecież w szczegółach. Zawieszki na wódkę, pikery do babeczek, słomki do drinków lub lemoniady, banery, serwetniki, inicjały, podziękowania dla gości.
Nasza rada: przemyślcie dobrze jaką ilość danego produktu potrzebujecie. Za dużo zawieszek to strata pieniędzy i materiału. Natomiast jeśli kupicie za mało słomek i pikerów nie uda Wam się osiągnąć fajnego efektu, bo elementy te zginą w tłumie.
Tekst, zdjęcia i zaproszenia: Metier - galeria rękodzieła
www.metier.pl