1. Czy informator weselny to niezbędny element wesela?
Gdy planujecie skromne przyjęcie, nienachalne w atrakcje niekoniecznie potrzebujecie osobnego produktu w postaci harmonogramu. Ale kiedy jesteście parą międzynarodową, informator może się okazać cennym dodatkiem. Każdy kraj ma swoje tradycje i zwyczaje ślubne. W przypadku kiedy jedna z rodzin nie mówi po polsku i nigdy nie była w Polsce, taki plan wesela może zdecydowanie ułatwić zrozumienie im niektórych elementów przyjęcia. Dobrym pomysłem jak uświetnić taki informator jest przygotowanie mini-słowniczka, dzięki któremu goście będą mogli w łatwy sposób, szybko się zintegrować.
2. Co można zawrzeć w takim informatorze?
Dosłownie – wszystko. Każda informacja dotycząca przyjęcia, która Waszym zdaniem może być istotna dla gości. Zaczynając od menu, z wyszczególnieniem godzin serwowania dan ciepłych, przez atrakcje, które przygotowaliście dla najbliższych, krótkim opisie waszego związku, zachętą do skosztowania produktów ze stołów tematycznych, aż do informacji o koszyczku ratunkowym znajdującym się w toalecie.
3. Jak ułożyć taki harmonogram?
Zacznijcie od sformułowania przywitania, które każdy z gości przeczyta jako pierwszą rzecz w informatorze. Może to być zwykłe „Witamy na naszym weselu”, czy „Witajcie Kochani!”, albo kilku zdaniowy powitanie: „Szanowni Goście! Z całego serca pragniemy Was przywitać na przyjęciu. Cieszymy się, że ten wyjątkowy dla nas dzień, spędzicie razem z nami.”. Kolejnym krokiem w pisaniu informatora jest ustalenie godzin serwowania posiłków i rozpoczynania się atrakcji. Jeśli chcielibyście oficjalnie przy wszystkich podziękować rodzicom, również możecie ustalić na to konkretny moment i zaznaczyć go w harmonogramie. Kiedy już określicie godzinowo całe przyjęcie, wybierzcie informacje dodatkowe, czyli co każdy gość powinien wiedzieć.
To kilka naszych propozycji o czym warto informować:
- księga gości: gdzie została umieszczona?
- transport: czy na sali znajduje się kierowca? Lub w jakich godzinach kursuje wynajęty przez was autobus?
- koszyczek ratunkowy (czyli doraźna pomoc w postaci plastrów, igły i nitki do szyja itp.): jeśli go przewidzieliście, to gdzie będzie się znajdował?
- animatorka dla dzieci: w jakich godzinach i gdzie będzie przebiegać animacja?
- stoły tematyczne (drink bar, słodki bufet, wiejski stół): jakimi przysmakami można się poczęstować?
- poprawiny: gdzie i od której?
4. Jaki format wybrać?
Plan wesela można przedstawić na kilka sposobów. Pierwszą propozycją jest składana karta A5. W tym formacie dzięki dużej przestrzeni możecie zaszaleć z treścią, którą chcecie zawrzeć w informatorze. Ten produkt można zamówić jeden na kilka osób, np. w wypadku okrągłych stołów-jeden na stół.
Jeśli chcielibyście harmonogram dla każdego gościa (lub jeden na parę) idealnym rozwiązaniem są pojedyncze karty DL lub A5, zadrukowane jedno- albo dwustronnie, które umieścicie zaraz obok talerzy. Jednak przy tym formacie należy pamiętać, aby plan rozpisać zwięźle, ponieważ karta DL pomieści zdecydowanie mniej tekstu niż rozkładana A5.
Informator weselny w formie harmonijki o wysokości 21cm to kolejna propozycja. Sprawdza się idealnie w momencie, kiedy macie mnóstwo informacji do przekazania najbliższym. Tutaj zmieści się zarówno szczegółowe menu, historia waszej miłości, jak i słowniczek.
Na równie obszerne informacje mamy rozwiązanie, które zajmuje mniej przestrzeni niż harmonijka – książeczkowy informator. Zbindowany z takiej ilości kart, jaką sobie życzycie.
Ostatnią propozycją jaką mamy jest plansza w wymiarach 70cm x 100 cm postawiona na sztaludze obok wejścia. Znaleźć się na niej mogą zarówno informacje o przebiegu imprezy, jak i żartobliwy regulamin przyjęcia. Dzięki jej dużym rozmiarom będzie widoczna i czytelna dla każdego gościa. Warto pamiętać, aby wybrany przez was informator pasował stylem do pozostałej papeterii i dekoracji na sali.
Tekst i zdjęcia: Metier Pracownia Zaproszeń,
www.metier.pl