Wydrukuj tę stronę

Destination wedding czyli jak zorganizować wymarzony ślub za granicą? Wywiad z Sylwią Markiewicz, właścicielką Turquoise Inspiration Events

Bardzo często pytacie o to, jak zorganizować ślub za granicą, popularnie zwany destination wedding. O pomoc w odpowiedzi na to i inne ważne pytania, poprosiliśmy Sylwię Markiewicz, właścicielkę Turquoise Inspiration Events, zajmującą się kompleksową organizacją ślubów za granicą. 

 ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events
Zdjęcie - Turquoise Photos 

Od czego zacząć organizację destination wedding?

Sylwia Markiewicz: Przede wszystkim od odpowiedzenia sobie na kilka najważniejszych pytań:

  • Jak powinien wyglądać Twój wymarzony ślub?
  • W jakim miejscu?
  • W jakiej scenerii?
  • W jakim terminie?
  • Ile osób chcielibyście ze sobą zabrać?
  • Jaki budżet możecie przeznaczyć na ślub połączony z podróżą poślubną.
  • Znalezienie koordynatora ślubu, który pomoże w organizacji ślubu za granicą.

Jeśli już będziecie mieć określony cel, np. ślub cywilny na plaży dla 10 osób, w maju, wówczas łatwiej jest koordynatorowi ślubu doradzić właściwe miejsce.

Mieliśmy wiele par, które nie były do końca przekonane co do miejsca ślubu i mimo, że pierwszym wyborem był ślub na plaży, po bliższym poznaniu ich marzeń, udało nam się ich przekonać do ślubu np. w ogrodzie czy na tarasie widokowym. I to był strzał w dziesiątkę.

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Turquoise Photos

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Turquoise Photos

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Turquoise Photos
ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding
Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Turquoise Photos

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Turquoise Photos

Jakie kierunki wybierają najczęściej Pary Młode na śluby za granicą?


Sylwia Markiewicz: Nasza firma specjalizuje się w ślubach w Grecji, we Włoszech oraz na Malcie. Bez wątpienia prym wiedzie Grecja jeśli chodzi o śluby cywilne czy symboliczne. 90% zrealizowanych przez nas ślubów od roku 2014 miało miejsce właśnie na wyspach greckich. Najpopularniejszym kierunkiem u nas jest Zakynthos. Po nim Kreta, Kefalonia oraz Santorini. Grecja to raj na ślub w plenerze.
Na drugim miejscu są Włochy, które przyciągają pary marzące o ślubie kościelnym/konkordatowym z polskojęzycznym księdzem.
Malta nie jest jeszcze tak popularnym jak Grecja czy Włochy kierunkiem i najczęściej wybierana jest na duże śluby cywilne z przyjęciem.

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Beyond My Eyes Photography

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Marco Carusotti

Ślub kościelny za granicą - czy trudno go zorganizować?

Sylwia Markiewicz: I tak i nie.
Najtrudniejszy moim zdaniem etap w procesie organizacji ślubu kościelnego za granicą, to rozmowa pary z proboszczem z parafii, do której należą. Wielu księży sprzeciwia się ślubom kościelnym za granicą i niechętnie do nich podchodzi. Ale jeśli dobrze się przygotujecie do rozmowy i przedstawicie mocne argumenty, ksiądz nie będzie robił Wam problemów. Do tej pory , odpukać w niemalowane, żadna z naszych par nie miała większych problemów i każdy ślub odbył się zgodnie z planem.

Następnie Wasz wedding planner pomaga Wam w dokumentacji niezbędnej do zawarcia ślubu kościelnego, zleca tłumaczenie dokumentów, rezerwuje datę i miejsce ślubu, a także wszelkie usługi niezbędne do organizacji ślubu, jak np. fotograf, kwiaty, dekoracje itd.

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Marco Carusotti

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Ekaterina Kuntner 

Z jakimi kosztami należy się liczyć podczas organizacji destination wedding?

Sylwia Markiewicz: Cena ślubu za granicą uzależniona jest od wielu czynników. Najważniejsze z nich to miejsce ślubu, liczba osób, opcje w pakiecie, czy będzie to tylko ceremonia czy też przyjęcie, a czasami nawet miesiąc, kiedy odbywa się ślub.

Zasadniczo, np. na ślub dla grupy do 10 osób, na plaży, w Grecji z fotografem, bukietem, tłumaczeniem dokumentów, opłatami administracyjnymi po stronie greckiej, delikatnym udekorowaniem plaży to koszt około 6,800 PLN. Ale są też miejsca, szczególnie te, które wynajmuje się na użytek prywatny, gdzie ślub dla 10 osób kosztuje np. 11,000 PLN.

Mówimy tutaj o samym ślubie, bez przelotu i zakwaterowania.

Więcej oczywiście będzie kosztował ślub z przyjęciem. Ale porównując ceny ślubu za granicą z cenami ślubu w Polsce, nie jest on wcale dużo droższy. W dodatku ślub za granicą to połączenie ślubu z podróżą poślubną. Czyli takie dwa w jednym.

ślub wesele destination wedding Turquoise Inspiration Events Sylwia Markiewicz destination wedding Organizacja ślubu za granicą - Turquoise Inspiration Events 
Zdjęcie - Paweł Gaj

Organizacja ślubu za granicą na własną rękę, czy przy pomocy doświadczonego wedding plannera?

Sylwia Markiewicz:  Zdecydowanie przy pomocy doświadczonego wedding plannera. Organizacja ślubu za granicą to niemałe wyzwanie. Oczywiście wiele osób zorganizowało sobie ślub na własną rękę, ale mając do pomocy wedding plannera, możecie spać spokojnie, że coś pójdzie nie tak. Macie pewność, że data i miejsce ślubu są na 100% zarezerwowane, że odpowiednie dokumenty są przetłumaczone i dostarczone na czas do właściwej placówki, że zamówione usługi jak np. kwiaty, dekoracje, transport, tort, fotograf zostaną dostarczone. I co najważniejsze, że Wasz ślub się odbędzie i zostanie prawnie zarejestrowany w polskim urzędzie stanu cywilnego. 

W każdym kraju panują inne przepisy i nawyki. Należy być na bieżąco z nimi, a także w stałym kontakcie nie tylko np. z restauracją czy właścicielem miejsca ślubu, ale przede wszystkim z lokalnym urzędem oraz podwykonawcami, którzy nie zawsze chętnie odpowiadają na maile i telefony. I co najważniejsze – bariera językowa. Pamiętajcie, w kraju, w którym planujecie ślub nie mówi się po polsku. I często może to prowadzić do nieporozumień pomiędzy klientem i usługodawcą.
Lepiej zostawić te zmartwienia na głowie doświadczonego wedding plannera, który zrobi wszystko, aby ślub odbył się zgodnie z planem.

 

Wywiadu udzieliła: Sylwia Markiewicz, Turquoise Inspiration Events,
www.turquoiseinspiration.com
www.slubwgrecji.eu

Oceń ten artykuł
(0 głosów)