Jak wyszczuplić uda? Sposoby na odchudzanie nóg!

Jak wyszczuplić uda? - to pytanie spędza sen z powiek wielu z nas. Często zdarza się, że nawet osoby o stosunkowo niskiej wadze zmagają się z nadmiarem tłuszczu w tym obszarze, szukają więc sposobów na to, by zniwelować problem. Czy odchudzanie konkretnej partii ciała jest możliwe? Co jeść, jakie stosować ćwiczenia? Sprawdźmy, jak uzyskać szczupłe uda.

dieta zdrowe żywienie ćwiczenia szczupłe uda jak wyszczuplić uda odcudzanie tabletki odchudzające biocity.pl

Na brzuchu, biodrach czy udach - wielu z nas zmaga się z niechcianą tkanką tłuszczową. Szukając odpowiedzi na to, jak pozbyć się tego problemu, warto pamiętać o dwóch najważniejszych elementach skutecznego odchudzania. Po pierwsze - dieta. Produkty, które każdego dnia znajdują się na naszych talerzach w ponad 70% wpływają na to, jak wyglądamy. Drugim czynnikiem, bez którego nie sposób zachować zdrowia i pięknej sylwetki jest ruch.

Szczupłe uda i łydki w Twoim zasięgu!

Grube uda to kompleks wielu osób. Ze względu na predyspozycje genetyczne, zwykle dotyczy kobiet, ale nie tylko - panowie także zmagają się z nadmiarem tkanki tłuszczowej w tym obszarze. Szukając metod na zrzucenie kilogramów z określonej partii, często wpadamy w pułapkę nieskutecznych herbatek i szkodliwych specyfików. Odnalezienie rozwiązania problemu powinniśmy jednak zacząć od poznania podstaw.

Zasadniczą prawdą, z jakiej warto zdać sobie sprawę jest to, że nie da się odchudzić konkretnej partii ciała. Nie sposób zaprogramować ciała do zrzucania kilogramów ze wskazanej przez nas części. Czy oznacza to, zatem, że w walce o smukłe uda jesteśmy skazani na porażkę? Nie. Stosując się do konkretnych wskazówek, mamy szansę na osiągnięcie sukcesu. Istnieją bowiem sposoby na to, by wyszczuplić uda i nadać nogom smukłości.

Jak szybko schudnąć z nóg i wyszczuplić uda?

Bez względu na to, czy chcemy wyszczuplić uda, brzuch czy ramiona, powinniśmy przestrzegać zasad wspomnianych powyżej. Nie możemy schudnąć z jakiejkolwiek części ciała, jeśli nie będziemy stosować właściwej diety. Wbrew temu, co się powszechnie uważa, słowo to nie oznacza głodowania i bezlitosnego reżimu w kuchni. Dieta to sposób, w jaki odżywiamy się na co dzień. Zatem skuteczne odchudzanie polega na trwałej zmianie nawyków, a nie chwilowym zrywie, po którym zwykle następuje efekt jo-jo. Co jeść, by mieć smukłe uda? Odpowiedź znajdziesz w dalszej części artykułu.

Dieta to niejedyna droga do wymarzonej sylwetki. Doskonałym sposobem na szczupłe uda jest także aktywność fizyczna. W zależności od jej natężenia i rodzaju, możemy wyrzeźbić tę część ciała w pożądany przez nas sposób. Poznaj ćwiczenia na szczupłe uda oraz inne wskazówki, które pozwolą ci cieszyć się zgrabnymi nogami.

dieta zdrowe żywienie ćwiczenia szczupłe uda jak wyszczuplić uda odcudzanie tabletki odchudzające biocity.pl

10 metod (wskazówek) na wyszczuplenie nóg.

1. Dieta na szczupłe uda

Tak, jak wspomnieliśmy, kluczem do sukcesu w odchudzaniu jest właściwa dieta. Co jednak oznacza "właściwa"? Podstawową zasadą, która pozwoli pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej jest utrzymywanie deficytu kalorycznego. Oznacza to, że musimy jeść mniej, niż spalamy.

Nasz organizm potrzebuje energii do codziennych aktywności. Pożytkuje ją nawet wówczas, gdy śpimy. Wskaźnik kalorii niezbędnych do realizacji procesów życiowych nazywamy PPM (Podstawowa Przemiana Materii), wszystko, co robimy dodatkowo (od pracy przy komputerze, po trening siłowy) wymaga dodatkowej porcji energii, określanej za pomocą CPM (Całkowita Przemiana Materii). Zatem, aby skutecznie określić, jaki deficyt pozwoli nam schudnąć bez zagrożenia dla zdrowia, warto znać obie te wartości. W sieci znajdziemy wiele kalkulatorów, które szybko pozwolą nam policzyć PPM i CPM.

Drugim aspektem diety jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości niezbędnych składników pokarmowych, a także minerałów i witamin. Nasze ciało potrzebuje białek, zdrowych tłuszczów i węglowodanów. Z jadłospisu osoby pragnącej wyszczuplić uda powinny zniknąć słodzone napoje (również sklepowe soki owocowe), żywność przetworzona i niebezpieczne tłuszcze trans. Postaw na dużą ilość warzyw zielonych, jeśli jesz mięso, wybieraj to z gospodarstw ekologicznych, podobnie postępuj, kupując jajka i ryby. Weganie i wegetarianie powinni ostrożniej korzystać ze strączków, które - co prawda - zawierają mnóstwo białka i witamin, ale także i kalorii.

2. Postaw na zioła

W pozbyciu się tkanki tłuszczowej z ud pomocne będą także zioła. Nie mamy tu jednak na myśli herbatek odchudzających, których celem jest zwykle wywołanie efektu przeczyszczającego, sprawdzone i przetestowane ekstrakty.

Częstym powodem, dla którego nasze nogi nie wyglądają zbyt dobrze jest zatrzymanie wody w organizmie. To ona sprawia, że widzimy w lustrze obrzmiałe łydki i grube uda. Z tego względu warto pić napary działające moczopędnie i detoksykująco. Doskonałym przykładem takiego zioła jest pokrzywa zwyczajna. Picie herbat na bazie tej wyjątkowej rośliny, pozwala pozbyć się nadmiaru wody nagromadzonej w tkankach. Efekty pojawiają się już po jednym dniu (czasami trzeba poczekać kilka) - znika opuchlizna, nogi stają się "lżejsze", a uda i łydki znacznie szczuplejsze.

3. Sięgnij po skuteczne tabletki na odchudzanie!

Moc ziół na odchudzanie zamknięta została także w tabletkach. Połączenie kilku sprawdzonych ekstraktów pozwala uzyskać skuteczną formułę, która może stanowić wsparcie dla naszych wysiłków. Tutaj bardzo istotną kwestią jest skład i pochodzenie produktów. Warto sprawdzić, czy tabletki na odchudzanie mają bezpieczną recepturę, opartą o naturalne ekstrakty. Należy także kupować takie środki ze sprawdzonych źródeł - w aptekach czy na stronach uznanych producentów.

Wybierając suplementy warto korzystać ze specjalnych, niezależnych rankingów tabletek na odchudzanie

4. Woda i jeszcze raz woda

Tak, woda zatrzymana w ciele powoduje obrzmienie nóg oraz pogrubia łydki i uda, ale nie oznacza to, że powinniśmy jej unikać. Wprost przeciwnie! Do zjawiska blokowania cieczy w ciele dochodzi między innymi w wyniku niedostatecznej ilości wody, której zwykle towarzyszy nadmierna podaż soli. Aby zapewnić prawidłową pracę organizmu, a także skuteczne wypłukiwanie toksyn, należy wypijać minimum 1,5 litra płynów dziennie. Najlepiej, by była to niegazowana woda mineralna bądź, wspomniane wyżej, herbaty moczopędne. Ilość cieczy, jaka powinna być przez nas przyjmowana, zależy od naszej wagi oraz stopnia aktywności. Osoby intensywnie ćwiczące powinny wypijać znacznie więcej wody. Nie przesadzajmy jednak - nie oznacza to, że mamy wychylać po 5-10 litrów. Nadmiar wody może także być niebezpieczny.

5. Ćwiczenia na szczupłe uda

Jest wiele ćwiczeń, dzięki którym nasze nogi staną się smukłe, uda mocne, a pośladki jędrne. Trening możemy wykonywać na siłowni, ale wiele z zestawów da się zrealizować w zaciszu domowym i bez dodatkowego sprzętu. Kluczem do sukcesu jest tu precyzja wykonywania poszczególnych sekwencji, jak i systematyczność. Sporządź plan treningu uwzględniający aktywność minimum 3 razy w tygodniu i sumiennie realizuj jego założenia.

Poznaj skuteczne ćwiczenia na szczupłe uda:

  • Bieganie - efektywnie odchudza całe ciało, wzmacnia uda i łydki. Ćwiczenia biegowe pomagają wysmuklić nogi, jednak należy tu zwrócić uwagę na ich intensywność. Sprint może przyczynić się do rozbudowy mięśni i powiększenia objętości ud i łydek. Postawmy raczej na bieg długodystansowy ze średnią prędkością lub w systemie interwałowym.

  • Przysiady - to ćwiczenia, które w widoczny sposób zmieniają kształt nóg. Istnieje wiele form przysiadów - od głębokich sumo, poprzez pulsacyjne, po te z wyskokiem. Wykonywane prawidłowo, sprawią, że patrząc w lustro nie powiemy już "ale mam grube nogi".

  • Pajacyki - proste i skuteczne ćwiczenia wzmacniające całe nogi i pośladki, a także pozwalające szybciej spalić kalorie.

  • Tęcza w podporze - ta forma treningu wzmacnia mięśnie pośladków, ud, a także brzucha. Ćwiczenia wykonujemy w podporze, wyciągając jedną z nóg za siebie, a następnie wykonując nią ruchy "rysujące w powietrzu tęczę". Sekwencję powtarzamy po 15 razy na każdą stronę.

  • Unoszenie i prostowanie nóg w podporze - ten rodzaj ćwiczenia wzmacnia mięśnie ud i pośladków. Polega na unoszeniu zgiętej nogi w pozycji podpartej (na ziemi), a następnie prostowanie jej równolegle do podłoża, ponownym ugięciu do pozycji prostopadłej i opuszczeniu. Ćwiczymy po 15 razy na każdą nogę.

6. Spaceruj

Nie tylko intensywny trening wpłynie na wygląd nóg. W wysmukleniu ud i łydek pomaga także chodzenie. Długie spacery na świeżym powietrzu pozwalają dotlenić organizm, a co za tym idzie - także i komórki naszej skóry. Podczas chodzenia, pobudzamy krążenie, a dzięki temu pozbywamy się obrzęków. Spacery pozwalają wzmocnić mięsnie, bez nadmiernego obciążania stawów. Jest to jednocześnie forma ruchu dostępna niemal dla każdego - nie wymaga żadnego sprzętu (poza wygodnym obuwiem), ani specjalnie dobrej formy fizycznej. Chodzenie jest także bardzo bezpieczne dla osób z dużą nadwagą.

7. Wysypiaj się

Dostateczna ilość snu oraz właściwa jego jakość to warunek konieczny do tego, by ciało i mózg mogły odpowiednio funkcjonować. Podczas nocnego odpoczynku organizm regeneruje się i odbudowuje swoje struktury - także i mięśnie. Co więcej, osoby, które zbyt mało śpią, mają skłonność do podjadania - również wieczorami, co dodatkowo utrudnia zasypianie lub powoduje wybudzanie. Z tego względu niezmiernie istotne jest, byśmy spali tyle, ile powinniśmy. Co to dokładnie oznacza? Ilość snu jest sprawą indywidualną, ale większość z nas czuje się dobrze, gdy przesypia minimum 8 godzin na dobę.

8. Masuj uda

Systematyczne wykonywanie masaży pozwala tak wysmuklić łydki, jak wyszczuplić uda. Dzięki masowaniu pobudzamy krążenie i pozwalamy na lepsze dotlenienie skóry, która staje się jędrna i znacznie lepiej wygląda. Co więcej, pomaga to usunąć toksyny oraz nadmiar wody zgromadzonej pod tkanką skórną. Wykonując masaż nóg 2 razy w tygodniu, zaobserwujemy efekty już po miesiącu.

9. Rób peelingi

Peeling daje podobny efekt do masażu - poprawia krążenie, sprzyjając usuwaniu wody i toksyn z organizmu, ale także wygładza skórę. Systematyczne usuwanie martwego naskórka sprawia, że nogi stają się aksamitne w dotyku i robią wrażenie smuklejszych. Postaw na peelingi oparte na naturalnych składnikach, możesz je wykonać także samodzielnie. Wystarczy wymieszać fusy z kawy z ulubionym olejkiem do ciała, świetnie sprawdzą się także otręby owsiane lub pestki z owoców. Peeling wykonuj nie częściej, niż raz w tygodniu.

10. Szczotkowanie ciała na sucho

Doskonałym sposobem na to, by całe nasze ciało wyglądało lepiej, jest szczotkowanie na sucho. Za pomocą specjalnej szczotki wyposażonej w naturalne włosie, omiata się ciało, poczynając od stóp i kierując ku górze. Szczotkowanie idealnie zastępuje peeling, a także niezwykle skutecznie pobudza krążenie. Regularne stosowanie tej metody sprawia, że nie tylko nasze uda, ale i całe ciało staje się smuklejsze, obrzęki znikają, a my mamy dodatkowo dużo pozytywnej energii.

Mimo że wyszczuplenie konkretnej partii ciała nie jest możliwe, istnieje wiele sposobów na to, by uzyskać zgrabne nogi. Jak wyszczuplić uda? Podsumujmy: należy postawić na dobrze zbilansowaną dietę, która zapewnia deficyt kaloryczny. Po drugie nie można zapominać o treningu - systematyczne ćwiczenia pozwolą wysmuklić uda i nadać im wymarzony kształt. Po trzecie - nawodnienie i zioła - ułatwią usuwanie obrzęków. Nasze wysiłki mogą także wesprzeć odpowiednie tabletki na odchudzanie.

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

1 komentarz

  • Link do komentarza kłopita niedziela, 20 grudzień 2020 21:25 napisane przez kłopita

    Wszystko jedno jaka woda? Ja przekonuje sie do picia minimum 2l dziennie, zamawiamy Iwoniczankę, także do biura które mamy w domu. Na http://iwoniczanka.pl/ można sprawdzić jak zamawiać, wygodne rozwiązanie, a woda ma fajny smak, zwłaszcza ta lekko gazowana

Skomentuj